Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0184 maxgear

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W169/W245 2,0CDI 04- 30-0184 MAXGEAR

30-0184 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W169/W245 2,0CDI 04- MAXGEAR
maxgear 30-0184
122.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0184

producent:

MAXGEAR

średnica zewnętrzna [mm]163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W169/W245 2,0CDI 04- 30-0184 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO DB W169/W245 2,0CDI 04-

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W169/W245 2,0CDI 04- 30-0184 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W169/W245 2,0CDI 04- 30-0184 producenta MAXGEAR

MERCEDES-BENZ

6400300503, A6400300503

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6400300503
MERCEDES-BENZ      A6400300503

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W169/W245 2,0CDI 04- 30-0184 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.