Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Opel OMEGA A Kombi (V87) 3.0 Cat (F35, M35) (1987.03-1994.03) 177km » 30-0185 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Omega A Kombi (v87) 3.0 Cat (f35, M35) (1987.03-1994.03) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W203/204 30-0185 MAXGEAR

30-0185 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W203/204 MAXGEAR
maxgear 30-0185
192.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0185

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm]50
Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]31
średnica zewnętrzna [mm]155
Liczba rowków5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W203/204 30-0185 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO DB W203/204
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      272 030 08 03
MERCEDES-BENZ      272 030 08 03 S1
MERCEDES-BENZ      273 030 03 03
MERCEDES-BENZ      273 030 03 03 S1

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DB W203/204 30-0185 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.