Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0186 maxgear

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- 30-0186 MAXGEAR

30-0186 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- MAXGEAR
maxgear 30-0186

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0186

producent:

MAXGEAR

Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]13
średnica zewnętrzna [mm]145
Liczba rowków5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- 30-0186 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01-

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- 30-0186 ma zastosowanie do modeli samochodów

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

CHRYSLER

VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- 30-0186 producenta MAXGEAR

MINI

11231485399, 11237829906

CHRYSLER

04777681AB, 4777681AB

numery OEM:
CHRYSLER      04777681AB
CHRYSLER      4777681AB
MINI      11 23 1 485 399
MINI      11 23 7 829 906

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- 30-0186 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.