Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Hyundai i30 Kombi (FD) 1.6 CRDi (2008.02-2012.06) 116km » 30-0186 maxgear
wybrany samochód: 
Hyundai I30 Kombi (fd) 1.6 Crdi (2008.02-2012.06) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- 30-0186 MAXGEAR

30-0186 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- MAXGEAR
maxgear 30-0186
106.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0186

producent:

MAXGEAR

Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]13
średnica zewnętrzna [mm]145
Liczba rowków5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- 30-0186 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01-
numery OEM:
CHRYSLER      04777681AB
CHRYSLER      4777681AB
MINI      11 23 1 485 399
MINI      11 23 7 829 906

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R50/R53 1,6 01- 30-0186 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.