Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Fiat BRAVO I (182_) 1.6 16V (182.AH) (1995.10-2001.10) 90km » 30-0187 maxgear
wybrany samochód: 
Fiat Bravo I (182_) 1.6 16v (182.ah) (1995.10-2001.10) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI COOPER/ WORKS 1,6 02- 30-0187 MAXGEAR

30-0187 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI COOPER/ WORKS 1,6 02- MAXGEAR
maxgear 30-0187
263.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0187

producent:

MAXGEAR

Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]13
Średnica zewnętrzna 1 [mm]139
Średnica zewnętrzna 2 [mm]144
Liczba rowków5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI COOPER/ WORKS 1,6 02- 30-0187 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO MINI COOPER/ WORKS 1,6 02-
numery OEM:
MINI      11 23 7 514 461
MINI      11 23 7 525 135

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI COOPER/ WORKS 1,6 02- 30-0187 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.