Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Skoda YETI (5L) 1.8 TSI 4x4 (2009.11-2017.12) 152km » 30-0188 maxgear
wybrany samochód: 
Skoda Yeti (5l) 1.8 Tsi 4x4 (2009.11-2017.12) 152km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R55/ R56/ R57/ R58/ R60/ R61 30-0188 MAXGEAR

30-0188 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R55/ R56/ R57/ R58/ R60/ R61 MAXGEAR
maxgear 30-0188
328.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0188

producent:

MAXGEAR

średnica zewnętrzna [mm]172

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R55/ R56/ R57/ R58/ R60/ R61 30-0188 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO MINI R55/ R56/ R57/ R58/ R60/ R61
numery OEM:
MINI      11238477129
MINI      11238511320

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MINI R55/ R56/ R57/ R58/ R60/ R61 30-0188 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.