Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0189 maxgear

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD TRANSIT 04- 30-0189 MAXGEAR

30-0189 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD TRANSIT 04- MAXGEAR
maxgear 30-0189
95.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0189

producent:

MAXGEAR

dla numeru OE1 708 966
Szerokość [mm]168
Parametr7PK
Średnica wewnętrzna [mm]13
średnica zewnętrzna [mm]168
Liczba rowków6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD TRANSIT 04- 30-0189 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO FORD TRANSIT 04-

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD TRANSIT 04- 30-0189 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD TRANSIT 04- 30-0189 producenta MAXGEAR

FORD

1377588, 1675115, 1708966

LAND ROVER

LR005344, LR019351, LR029988

numery OEM:
FORD      1 377 588
FORD      1 675 115
FORD      1 708 966
FORD USA      4C1O-6B319-AA
FORD USA      9C1Q-6B319-AA
FORD USA      9C1Q-6B319-AB
LAND ROVER      LR005344
LAND ROVER      LR019351
LAND ROVER      LR029988

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD TRANSIT 04- 30-0189 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.