Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0192 maxgear

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI 30-0192 MAXGEAR

30-0192 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI MAXGEAR
maxgear 30-0192

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0192

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm]30
Parametr7 PK
Średnica wewnętrzna [mm]38
średnica zewnętrzna [mm]163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI 30-0192 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI 30-0192 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI 30-0192 producenta MAXGEAR

RENAULT

123034219R

numery OEM:
RENAULT      12 30 342 19R

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI 30-0192 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.