Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault MEGANE Scénic (JA0/1_) 1.9 D (JA0J) (1997.03-1999.09) 64km » 30-0198 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Megane Scénic (ja0/1_) 1.9 D (ja0j) (1997.03-1999.09) 64km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA H/J/ CORSA D 1,7CDTI 06- 30-0198 MAXGEAR

30-0198 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA H/J/ CORSA D 1,7CDTI 06- MAXGEAR
maxgear 30-0198
117.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0198

producent:

MAXGEAR

Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]48
średnica zewnętrzna [mm]153
Liczba rowków5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA H/J/ CORSA D 1,7CDTI 06- 30-0198 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO OPEL ASTRA H/J/ CORSA D 1,7CDTI 06-
numery OEM:
OPEL      06 14 172
OPEL      06 14 758
OPEL      56 14 450
OPEL      6 14 172
OPEL      6 14 758
VAUXHALL      055575960
VAUXHALL      098022837
VAUXHALL      098039173
VAUXHALL      55575960
VAUXHALL      98022837
VAUXHALL      98039173
CHEVROLET      55575960

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA H/J/ CORSA D 1,7CDTI 06- 30-0198 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.