Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Ford GRAND C-MAX (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.0 EcoBoost (2018-2019) 100km » 30-0242 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Grand C-max (dxa/cb7, Dxa/ceu) 1.0 Ecoboost (2018-2019) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MITSUBISHI 1,6B-2,0B 1,8 DI-D 30-0242 MAXGEAR

30-0242 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MITSUBISHI 1,6B-2,0B 1,8 DI-D MAXGEAR
maxgear 30-0242
124.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0242

producent:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MITSUBISHI 1,6B-2,0B 1,8 DI-D 30-0242 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO MITSUBISHI 1,6B-2,0B 1,8 DI-D
numery OEM:
MITSUBISHI      MD315454
MITSUBISHI      MD350781
MITSUBISHI      MR355256

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO MITSUBISHI 1,6B-2,0B 1,8 DI-D 30-0242 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.