Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen TRANSPORTER T4 Platforma / podwozie (70E, 70L, 70M, 7DE, 7DL 3346 S (1995.09-2003.04) 102km » 49-0321 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T4 Platforma / Podwozie (70e, 70l, 70m, 7de, 7dl 3346 S (1995.09-2003.04) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0321 MAXGEAR

49-0321 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0321
170.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0398MG

numer części:

49-0321

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]718
Ilość zębów, pierścień ABS26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]86
Średnica 2 [mm]79
nr EAN5907558512953

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0321 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CLIO II 98- 1,2-1,6 I16V PR718MM
numery OEM:
RENAULT      77 00 106 009
RENAULT      77 00 106 013
RENAULT      77 00 110 483
RENAULT      77 00 111 190
RENAULT      77 00 111 504
RENAULT      77 00 114 453
RENAULT      77 00 115 010
RENAULT      77 01 352 774
RENAULT      77 01 352 776
RENAULT      77 01 470 721
RENAULT      77 01 471 084
RENAULT      77 01 471 284
RENAULT      77 11 134 738
RENAULT      77 11 368 650
RENAULT      82 00 024 815
RENAULT      82 00 105 214
RENAULT      82 00 114 508
RENAULT      82 00 116 063
RENAULT      82 00 128 122
RENAULT      82 00 231 663
RENAULT      82 00 231 935
RENAULT      82 00 262 685
RENAULT      82 00 274 162
RENAULT      82 00 624 049
RENAULT      82 00 844 453

Zastosowanie Wał napędowy 49-0321 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.