Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel VECTRA B Kombi (J96) i 500 2.5 (F35) (1998.05-2000.09) 194km » 49-0322 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Vectra B Kombi (j96) I 500 2.5 (f35) (1998.05-2000.09) 194km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0322 MAXGEAR

49-0322 Wał napędowy MAXGEAR
170.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0397MG

numer części:

49-0322

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]626
Ilość zębów, pierścień ABS26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]86
nr EAN5907558512946

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0322 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CLIO II 98- 1,2-1,6 I16V LE626MM
numery OEM:
RENAULT      77 00 103 729
RENAULT      77 00 103 731
RENAULT      77 00 106 007
RENAULT      77 00 109 012
RENAULT      77 00 109 213
RENAULT      77 00 109 215
RENAULT      77 00 111 259
RENAULT      77 00 111 367
RENAULT      77 00 111 506
RENAULT      77 00 115 011
RENAULT      77 01 056 621
RENAULT      77 01 352 770
RENAULT      77 11 135 246
RENAULT      82 00 064 947
RENAULT      82 00 231 680
RENAULT      82 00 410 080

Zastosowanie Wał napędowy 49-0322 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.