Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën DS3 (SA_) 1.6 THP 150 (2010.01-2015.07) 150km » 49-0325 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Ds3 (sa_) 1.6 Thp 150 (2010.01-2015.07) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0325 MAXGEAR

49-0325 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0325
164.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0115MG

numer części:

49-0325

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]648
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]81
nr EAN5907558512847

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0325 MAXGEAR

PËúOî RENAULT MEGANE 1,4-1,9D LE 645MM ABS
numery OEM:
RENAULT      77 00 869 052
RENAULT      77 00 869 053
RENAULT      77 00 873 310
RENAULT      77 01 352 471
RENAULT      77 01 352 595
RENAULT      77 01 352 596
RENAULT      77 01 468 836
RENAULT      77 01 468 839
RENAULT      77 01 469 374

Zastosowanie Wał napędowy 49-0325 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.