Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën XANTIA Break (X1_, X2_) 2.0 Turbo (1995.06-2003.04) 147km » 49-0547 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Xantia Break (x1_, X2_) 2.0 Turbo (1995.06-2003.04) 147km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0547 MAXGEAR

49-0547 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0547
Wał napędowy 49-0547
306.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0603MG

numer części:

49-0547

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Długość [mm]599
otwór Ø [mm]10,5
Wymiar gwintuM16x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Ilość zębów, pierścień ABS45
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]114
Ø pierścienia ABS [mm]81
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]98
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]90
nr EAN5907558532180

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0547 MAXGEAR

PËúOî VW A4/PASSAT LE 1,9TDI 9
numery OEM:
AUDI      8D0 407 271 BB
AUDI      8D0 407 271 DT
AUDI      8D0 407 451 CX
AUDI      8D0 407 451 LX
VOLKSWAGEN      3B0 407 271 N
VOLKSWAGEN      3B0 407 271 NX
VOLKSWAGEN      8D0 407 271 BB
VOLKSWAGEN      8D0 407 271 DT
VOLKSWAGEN      8D0 407 271 EC
VOLKSWAGEN      8D0 407 271 EF
VOLKSWAGEN      8D0 407 451 CX
VOLKSWAGEN      8D0 407 451 LX

Zastosowanie Wał napędowy 49-0547 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.