Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0603 maxgear

Wał napędowy 49-0603 MAXGEAR

49-0603 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0603
227.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

27-3026MG

numer części:

49-0603

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 681
otwór Ø [mm] 9,6
Wymiar gwintu M20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 49,2
Ilość otworów 3
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 125
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 86
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] 30
nr EAN 5907558540000

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0603 MAXGEAR

PÓŁOŒ DACIA LOGAN LE 1,4/1,6B 690MM/KOMBI
numery OEM:
RENAULT      39 10 163 91R
RENAULT      39 10 168 26R
RENAULT      39 10 182 99R
RENAULT      60 01 548 102
RENAULT      77 11 497 477
RENAULT      82 00 272 322
RENAULT      82 00 444 438
RENAULT      82 00 941 856
RENAULT      82 00 985 010
DACIA      39 10 104 46R
DACIA      39 10 163 91R
DACIA      39 10 165 94R
DACIA      39 10 168 26R
DACIA      39 10 182 99R
DACIA      39 10 188 30R
DACIA      60 01 547 028
DACIA      60 01 548 102
DACIA      77 11 497 474
DACIA      77 11 497 477
DACIA      82 00 941 856
DACIA      82 00 985 010
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-0603 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.