Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A3 Sportback (8VA, 8VF) RS3 quattro (2017.04-2020.10) 400km » 49-0624 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A3 Sportback (8va, 8vf) Rs3 Quattro (2017.04-2020.10) 400km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0624 MAXGEAR

245.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3030MG

numer części:

49-0624

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Długość [mm]634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Średnica 1 [mm]95
nr EAN5907558551310

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0624 MAXGEAR

PËúOî RENAULT LAGUNA II 01- 1,9DCI LE 635MM
numery OEM:
RENAULT      77 11 134 777
RENAULT      77 11 368 541
RENAULT      82 00 014 352
RENAULT      82 00 079 913
RENAULT      82 00 470 129
RENAULT      82 00 470 130

Zastosowanie Wał napędowy 49-0624 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.