Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco STRALIS I AD 440S45, AT 440S45 (2006-???) 450km » 49-0885 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Stralis I Ad 440s45, At 440s45 (2006-???) 450km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0885 MAXGEAR

49-0885 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0885
Wał napędowy 49-0885
254.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0208MG

numer części:

49-0885

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]822
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Średnica 2 [mm]92
Średnica 1 [mm]81
nr EAN5901619510193

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0885 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF IV/OCTAVIA 1,4/1,6/1,9SDI PR
numery OEM:
AUDI      1J0 407 272BL
VOLKSWAGEN      1J0 407 272AC
VOLKSWAGEN      1J0 407 272AP
VOLKSWAGEN      1J0 407 272BN
VOLKSWAGEN      1J0 407 272CX
VOLKSWAGEN      1J0 407 272DA
VOLKSWAGEN      1J0 407 272EA
VOLKSWAGEN      1J0 407 272F
VOLKSWAGEN      1J0 407 452CX
VOLKSWAGEN      1J0 407 452DX

Zastosowanie Wał napędowy 49-0885 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.