Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Peugeot 407 SW (6E_, 6D_) 1.6 HDi 110 (2004.05-2010.12) 109km » 49-0899 maxgear
wybrany samochód: 
Peugeot 407 Sw (6e_, 6d_) 1.6 Hdi 110 (2004.05-2010.12) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0899 MAXGEAR

230.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0732MG

numer części:

49-0899

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Długość [mm]625
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]58
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów40-14 498 0032
nr EAN5901619510469

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0899 MAXGEAR

PÓŁOŒ PEUGEOT 307 LE 1,6/2,0HDI 00-/ C4 1,6/2,0HDI 04-/ BERLINGO/ PARTNER 1,6B/1,6HDI 08-
numery OEM:
CITROËN      3272.1X
CITROËN      3272.2X
CITROËN      3272.LW
PEUGEOT      3272.1X
PEUGEOT      3272.2X
PEUGEOT      96 37 117 780

Zastosowanie Wał napędowy 49-0899 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.