Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0903 maxgear

Wał napędowy 49-0903 MAXGEAR

49-0903 Wał napędowy MAXGEAR
240.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0793MG

numer części:

49-0903

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 766
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 23
Średnica 2 [mm] 78,7
Średnica 1 [mm] 83,7
nr EAN 5901619510353

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0903 MAXGEAR

PËúOî DACIA LOGAN PR 1,5DCI 05-

Wał napędowy 49-0903 ma zastosowanie do modeli samochodów

DACIA

LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER

Numery OE Wał napędowy 49-0903 producenta MAXGEAR

DACIA

391000982R, 391004298R, 6001548660, 6001548661, 7711497480, 8200499306, 8200503359

numery OEM:
DACIA      39100-0982R
DACIA      39100-4298R
DACIA      60 01 548 660
DACIA      60 01 548 661
DACIA      77 11 497 480
DACIA      82 00 499306
DACIA      82 00 503 359

Zastosowanie Wał napędowy 49-0903 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.