Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Dodge VIPER kabriolet SRT-10 (2002.09-2006.12) 506km » 49-0976 maxgear
wybrany samochód: 
Dodge Viper Kabriolet Srt-10 (2002.09-2006.12) 506km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0976 MAXGEAR

49-0976 Wał napędowy MAXGEAR
306.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0348MG

numer części:

49-0976

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]597
Wymiar gwintuM20 x 1
Ilość zębów, pierścień ABS29
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału25
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.34
Średnica 1 [mm]90
Średnica 2 [mm]94
nr EAN5901619525562

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0976 MAXGEAR

PËúOî OPEL VECTRA 95- LE
numery OEM:
OPEL      374187
OPEL      374203
OPEL      374226
OPEL      374247
OPEL      374261
OPEL      374282
OPEL      374315
OPEL      374358
OPEL      90465499
OPEL      90496357
OPEL      90498637
OPEL      90512386
OPEL      90543598
OPEL      9195432

Zastosowanie Wał napędowy 49-0976 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.