Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel KADETT E Kombi (T85) 1.6 (C15, C35, D15, D35) (1986.09-1991.08) 82km » 49-1091 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Kadett E Kombi (t85) 1.6 (c15, C35, D15, D35) (1986.09-1991.08) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1091 MAXGEAR

49-1091 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1091
Wał napędowy 49-1091
49-1091
200.99 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:2 szt.
:10 szt. wysyłka Piątek

    Ocena:
numery handlowe:

27-1094MG

numer części:

49-1091

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Długość [mm]613
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Średnica 1 [mm]93,8
Średnica 2 [mm]100
nr EAN5902659720993
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1091 MAXGEAR

PËúOî BMW E36 325-325 LE/PR
numery OEM:
BMW      33 21 1 226 904
BMW      33 21 1 226 905
BMW      33 21 1 227 399
BMW      33 21 1 227 585
BMW      33 21 1 227 591
BMW      33 21 1 229 472
BMW      33 21 1 229 473
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1091 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.