Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TRANSIT CONNECT V408 Furgon/minivan 1.5 TDCi (2016-???) 95km » 49-1107 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Transit Connect V408 Furgon/minivan 1.5 Tdci (2016-???) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1107 MAXGEAR

49-1107 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1107
Wał napędowy 49-1107
49-1107
188.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0805MG

numer części:

49-1107

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]584
Ilość zębów, pierścień ABS48
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Średnica 1 [mm]88
nr EAN5902659720696

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1107 MAXGEAR

PËúOî CITROEN BERLINGO LE 1,6/1,6HDI/2,0HDI 00-
numery OEM:
CITROËN      3272.KL
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1107 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.