Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Honda CIVIC VII Hatchback (EU, EP, EV) 1.4 i (EP1, EU7) (2001.02-2005.09) 75km » 49-1150 maxgear
wybrany samochód: 
Honda Civic Vii Hatchback (eu, Ep, Ev) 1.4 I (ep1, Eu7) (2001.02-2005.09) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1150 MAXGEAR

303.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1189MG

numer części:

49-1150

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału34
Średnica 2 [mm]85,8
Średnica 1 [mm]90,9
nr EAN5902659721068

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1150 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA H/ZAFIRA B 1,9CDTI/2,0 PR
numery OEM:
OPEL      13124680
OPEL      374562
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1150 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.