Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault MASTER III Platforma / podwozie (EV, HV, UV) 2.3 dCi 135 RWD (HV0N, UV0N) (2014.07-???) 136km » 49-1151 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Master Iii Platforma / Podwozie (ev, Hv, Uv) 2.3 Dci 135 Rwd (hv0n, Uv0n) (2014.07-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1151 MAXGEAR

49-1151 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1151
Wał napędowy 49-1151
236.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1185MG

numer części:

49-1151

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Długość [mm]595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału34
Średnica 2 [mm]85,8
Średnica 1 [mm]90,9
nr EAN5902659721044

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1151 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA H/ ZAFIRA B 1,9CDTI/CDTI 16V 04- PR
numery OEM:
OPEL      24462250
OPEL      374552
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1151 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.