Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Nissan NAVARA NP300 Platforma / podwozie (D23) 2.3 dCi 4x4 (2015.01-???) 163km » 49-1195 maxgear
wybrany samochód: 
Nissan Navara Np300 Platforma / Podwozie (d23) 2.3 Dci 4x4 (2015.01-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1195 MAXGEAR

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1250MG

numer części:

49-1195

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]1074
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła31
Średnica 1 [mm]98,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Średnica 2 [mm]88,3
nr EAN5902659721976

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1195 MAXGEAR

PËúOî RENAULT MASTER III 2.3 DCI PR
numery OEM:
OPEL      4406235
OPEL      4406519
OPEL      4420054
OPEL      4422057
OPEL      93167650
OPEL      95514706
OPEL      95516046
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1195 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.