Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën BERLINGO MULTISPACE (B9) 1.6 HDi 90 4x4 (2012.02-2014.12) 90km » 49-1197 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo Multispace (b9) 1.6 Hdi 90 4x4 (2012.02-2014.12) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1197 MAXGEAR

49-1197 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1197
Wał napędowy 49-1197
267.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1242MG

numer części:

49-1197

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]1012
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Średnica 1 [mm]102
Średnica 2 [mm]88
nr EAN5902659721112

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1197 MAXGEAR

PËúOî RENAULT PR TRAFIC III (EL, FL, JL) : 2.0 DCI
numery OEM:
OPEL      4417910
OPEL      93856308
RENAULT      39 10 039 53R
RENAULT      39100-5928R
RENAULT      77 11 368 831
RENAULT      82 00 452 268
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1197 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.