Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi TT (8N3) 1.8 T quattro (1998.10-2006.06) 224km » 49-1199 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Tt (8n3) 1.8 T Quattro (1998.10-2006.06) 224km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1199 MAXGEAR

263.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0740MG

numer części:

49-1199

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]780
Ilość zębów, pierścień ABS44
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału23
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Średnica 1 [mm]82,5
nr EAN5902659720603

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1199 MAXGEAR

PËúOî RENAULT SCENIC I PR RX4
numery OEM:
RENAULT      77 00 112 689
RENAULT      77 00 115 958
RENAULT      77 11 135 220
RENAULT      82 00 137 917
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1199 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.