Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1209 maxgear

Wał napędowy 49-1209 MAXGEAR

49-1209 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1209
Wał napędowy 49-1209
251.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0443MG

numer części:

49-1209

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Długość [mm] 520
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
Nowa część bez depozytu 
parzyste numery artykułów 100 498 0685
nr EAN 5902659720375

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1209 MAXGEAR

PËúOî VW A3/BORA/GOLF4 4MOTION/QUATTRO LE

Wał napędowy 49-1209 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Wał napędowy 49-1209 producenta MAXGEAR

AUDI

1J0407271EP, 1J0407451GX, 1J0407451HX

VOLKSWAGEN

1J0407271EP, 1J0407451GX, 1J0407451HX

SEAT

1J0407271EP, 1J0407451GX, 1J0407451HX

numery OEM:
AUDI      1J0 407 271 EP
AUDI      1J0 407 451 GX
AUDI      1J0 407 451 HX
SEAT      1J0 407 271 EP
SEAT      1J0 407 451 GX
SEAT      1J0 407 451 HX
VOLKSWAGEN      1J0 407 271 EP
VOLKSWAGEN      1J0 407 451 GX
VOLKSWAGEN      1J0 407 451 HX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1209 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.