Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Lada 110 (2110) 1.5 (2000.10-2005.12) 76km » 49-1666 maxgear
wybrany samochód: 
Lada 110 (2110) 1.5 (2000.10-2005.12) 76km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1666 MAXGEAR

49-1666 Wał napędowy MAXGEAR
227.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0276MG

numer części:

49-1666

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]928
Wymiar gwintuM20 x 1
Ilość zębów, pierścień ABS29
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału22
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 2 [mm]85
Średnica 1 [mm]80
nr EAN5902659756718

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1666 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA F 91-98 1,4-1,6/VECTRA A 88-95 PR Z ABS
numery OEM:
OPEL      374210
OPEL      374230
OPEL      374304
OPEL      374738
OPEL      90444328
OPEL      90540523
OPEL      90542782
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1666 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.