Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel ANTARA A (L07) 2.2 CDTi 4x4 (2010.12-2015.12) 184km » 49-1672 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Antara A (l07) 2.2 Cdti 4x4 (2010.12-2015.12) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1672 MAXGEAR

49-1672 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1672
242.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0479MG

numer części:

49-1672

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM20 x 1
Długość [mm]582
Ilość zębów, pierścień ABS29
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Średnica 1 [mm]74
Średnica 2 [mm]74,6
nr EAN5902659756770

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1672 MAXGEAR

PËúOî OPEL CORSA C 00- 1,0-1,2B LE ABS
numery OEM:
OPEL      26076879
OPEL      26076883
OPEL      374371
OPEL      374373
OPEL      374801
OPEL      93190104
OPEL      93190108
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1672 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.