Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi Q7 Van (4LB) 3.0 TDI quattro (2010.11-2015.08) 204km » 49-1677 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q7 Van (4lb) 3.0 Tdi Quattro (2010.11-2015.08) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1677 MAXGEAR

49-1677 Wał napędowy MAXGEAR
287.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0502MG

numer części:

49-1677

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]465
otwór Ø [mm]8,5
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]94
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]79
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]108
nr EAN5902659756824

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1677 MAXGEAR

PËúOî ALFA 156 2,4JTD LE/PR
numery OEM:
ALFA ROMEO      46307168
ALFA ROMEO      46307343
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1677 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.