Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Alfa Romeo 166 (936_) 2.4 JTD (936A2A__) (1998.09-2000.10) 136km » 49-1695 maxgear
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 166 (936_) 2.4 Jtd (936a2a__) (1998.09-2000.10) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1695 MAXGEAR

337.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0692MG

numer części:

49-1695

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]523
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Średnica 2 [mm]130
Średnica 1 [mm]98
nr EAN5902659756992

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1695 MAXGEAR

PËúOî VW A6 2,5TDI -04 AUTOMAT PR
numery OEM:
AUDI      4B0 407 272AP
AUDI      4B0 407 272F
AUDI      4B0 407 418E
AUDI      4B0 407 452GX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1695 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.