Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1702 maxgear

Wał napędowy 49-1702 MAXGEAR

247.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0758MG

numer części:

49-1702

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 810
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 5902659757067

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1702 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF IV/BORA/LEON/TOLEDO 1,6 16V PR

Wał napędowy 49-1702 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wał napędowy 49-1702 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

1J0407272GE, 1J0407272JC, 1J0407452RV, 1J0407452RX, 1J0407452TV, 1J0407452TX

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J0 407 272GE
VOLKSWAGEN      1J0 407 272JC
VOLKSWAGEN      1J0 407 452RV
VOLKSWAGEN      1J0 407 452RX
VOLKSWAGEN      1J0 407 452TV
VOLKSWAGEN      1J0 407 452TX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1702 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.