Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Jeep GRAND CHEROKEE IV (WK, WK2) 5.7 V8 4x4 (2010.11-???) 352km » 49-1709 maxgear
wybrany samochód: 
Jeep Grand Cherokee Iv (wk, Wk2) 5.7 V8 4x4 (2010.11-???) 352km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1709 MAXGEAR

49-1709 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1709
Wał napędowy 49-1709
49-1709
283.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0831MG

numer części:

49-1709

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM24 x 1,4
Długość [mm]647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału37
Średnica 2 [mm]89,4
Średnica 1 [mm]92
nr EAN5902659757135

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1709 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C8/807 LE 2,0HDI
numery OEM:
CITROËN      3272.GY
CITROËN      3272.RL
FIAT      9645248880
PEUGEOT      3272.GY
PEUGEOT      3272.RL
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1709 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.