Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1721 maxgear

Wał napędowy 49-1721 MAXGEAR

49-1721 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1721
Wał napędowy 49-1721
279.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0875MG

numer części:

49-1721

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 501
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 90
Średnica 2 [mm] 94
nr EAN 5902659757258

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1721 MAXGEAR

PËúOî VW POLO LE 1,4TDI 05-09

Wał napędowy 49-1721 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Wał napędowy 49-1721 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

1J0407451BX, 1J0407451V, 1J0407451X, 6Q0407271DJ, 6Q0407451PX

SEAT

6Q0407271DJ

numery OEM:
SEAT      6Q0 407 271DJ
VOLKSWAGEN      1J0 407 451BX
VOLKSWAGEN      1J0 407 451V
VOLKSWAGEN      1J0 407 451X
VOLKSWAGEN      6Q0 407 271DJ
VOLKSWAGEN      6Q0 407 451PX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1721 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.