Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1722 maxgear

Wał napędowy 49-1722 MAXGEAR

388.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0876MG

numer części:

49-1722

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Długość [mm] 753
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 90
Średnica 2 [mm] 94
nr EAN 5902659757265

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1722 MAXGEAR

PËúOî VW POLO PR 1,4TDI 05-09

Wał napędowy 49-1722 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Wał napędowy 49-1722 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

1J0407272AB, 1J0407272BM, 1J0407272M, 1J0407452AV, 1J0407452AX, 1J0407452BV, 1J0407452BX, 1J0407452EX, 6Q0407272DM, 6Q0407452QX

SEAT

6Q0407272DM

numery OEM:
SEAT      6Q0 407 272DM
VOLKSWAGEN      1J0 407 272AB
VOLKSWAGEN      1J0 407 272BM
VOLKSWAGEN      1J0 407 272M
VOLKSWAGEN      1J0 407 452AV
VOLKSWAGEN      1J0 407 452AX
VOLKSWAGEN      1J0 407 452BV
VOLKSWAGEN      1J0 407 452BX
VOLKSWAGEN      1J0 407 452EX
VOLKSWAGEN      6Q0 407 272DM
VOLKSWAGEN      6Q0 407 452QX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1722 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.