Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Honda XRV XRV 750 Africa Twin (RD04) (1990.01-1992.12) 58km » 49-1740 maxgear
wybrany samochód: 
Honda Xrv Xrv 750 Africa Twin (rd04) (1990.01-1992.12) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1740 MAXGEAR

49-1740 Wał napędowy MAXGEAR
263.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0943MG

numer części:

49-1740

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Długość [mm]541
Ilość zębów, pierścień ABS45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Średnica 1 [mm]98
nr EAN5902659757432

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1740 MAXGEAR

PËúOî AUDI A6 2,5TDI -04 AUTOMAT CVT LE/PR
numery OEM:
AUDI      4B0 407 271AS
AUDI      4B0 407 271BB
AUDI      4B0 407 451RX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1740 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.