Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Seat ATECA (KH7, KHP) 2.0 TSI 4Drive (2017.05-???) 190km » 49-1765 maxgear
wybrany samochód: 
Seat Ateca (kh7, Khp) 2.0 Tsi 4drive (2017.05-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1765 MAXGEAR

49-1765 Wał napędowy MAXGEAR
310.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1187MG

numer części:

49-1765

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]619
Wymiar gwintuM20 x 1
Ilość zębów, pierścień ABS29
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału34
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Średnica 2 [mm]82
Średnica 1 [mm]84,4
nr EAN5902659757685

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1765 MAXGEAR

PËúOî OPEL MERIVA A 1,7CDTI PR
numery OEM:
OPEL      13159534
OPEL      374525
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1765 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.