Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Suzuki SWIFT V (AZ) 1.4 Sport SHVS (2020.03-???) 129km » 49-1767 maxgear
wybrany samochód: 
Suzuki Swift V (az) 1.4 Sport Shvs (2020.03-???) 129km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1767 MAXGEAR

49-1767 Wał napędowy MAXGEAR
273.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1196MG

numer części:

49-1767

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]588
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału34
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Średnica 1 [mm]90,3
Średnica 2 [mm]94
nr EAN5902659757708

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1767 MAXGEAR

PËúOî OPEL PR VECTRA C, SW, GTS / VECTRA II : 2.0 DTI 16V
numery OEM:
OPEL      13166586
OPEL      374472
OPEL      374535
OPEL      9186553
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1767 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.