Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1772 maxgear

Wał napędowy 49-1772 MAXGEAR

317.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1216MG

numer części:

49-1772

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 854
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Średnica 1 [mm] 79,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 2 [mm] 75,3
nr EAN 5902659757753

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1772 MAXGEAR

PËúOî PEUGEOT PR 207/ SW (WA, WC, WD, WK) 1,4 16V/1,4HDI/1,6 16V/ COUPE

Wał napędowy 49-1772 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wał napędowy 49-1772 producenta MAXGEAR

PEUGEOT

3273KP, 3273KQ

numery OEM:
PEUGEOT      3273.KP
PEUGEOT      3273.KQ
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1772 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.