Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen TRANSPORTER T5 Platforma / podwozie (7JD, 7JE, 7JL, 7JY, 7JZ 2.5 TDI 4motion (2004.04-2009.11) 174km » 49-1799 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T5 Platforma / Podwozie (7jd, 7je, 7jl, 7jy, 7jz 2.5 Tdi 4motion (2004.04-2009.11) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1799 MAXGEAR

49-1799 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1799
Wał napędowy 49-1799
49-1799
313.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3114MG

numer części:

49-1799

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Długość [mm]650
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]100,0
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]89,00
Wymiar gwintuM24X1,5
nr EAN5902659758026

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1799 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C8/807 02- 2,2HDI LE
numery OEM:
CITROËN      3272AY
CITROËN      3272JE
CITROËN      3272JF
CITROËN      3272SQ
FIAT      1481450080
FIAT      1485694080
FIAT      9645234080
FIAT      9645249280
PEUGEOT      3272JE
PEUGEOT      3272SQ
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1799 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.