Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Kia CEE'D (JD) 1.4 MPI (2015.04-???) 101km » 49-1815 maxgear
wybrany samochód: 
Kia Cee'd (jd) 1.4 Mpi (2015.04-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1815 MAXGEAR

49-1815 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1815
Wał napędowy 49-1815
313.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3130MG

numer części:

49-1815

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Długość [mm]606
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,25
Średnica przegubu po stronie koła [mm]91,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]93,80
Wymiar gwintuM24x1,5
Ochrona przeciwpyłowabez osłony przeciwpyłowej
Długość 2 [mm]78,2
nr EAN5902659758187

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1815 MAXGEAR

PËúOî OPEL VECTRA C 1,9CDTI LE
numery OEM:
OPEL      13166588
OPEL      374625
VAUXHALL      13166588
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1815 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.