Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Land Rover RANGE ROVER V (L460) P460e PHEV AWD (2023-???) 460km » 49-1819 maxgear
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover V (l460) P460e Phev Awd (2023-???) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1819 MAXGEAR

49-1819 Wał napędowy MAXGEAR
272.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3134MG

numer części:

49-1819

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.21
Długość [mm]835
Ilość zębów, pierścień ABS48
Ø pierścienia ABS [mm]85,00
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]75,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]67,00
Wymiar gwintuM20X1,5
nr EAN5902659758224

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1819 MAXGEAR

PËúOî DACIA DUSTER 10- 1,5DCI 4X4 TYú LE/PR
numery OEM:
RENAULT      396004652R
RENAULT      396005911R
RENAULT      8200939996
RENAULT      8201505593
DACIA      396004652R
DACIA      396005911R
DACIA      8200939996
DACIA      8201505593
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1819 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.