Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel ASTRA H GTC (A04) 1.6 (L08) (2005.03-2010.10) 105km » 49-1820 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Astra H Gtc (a04) 1.6 (l08) (2005.03-2010.10) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1820 MAXGEAR

338.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3135MG

numer części:

49-1820

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Długość [mm]973
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]88,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]77,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Wymiar gwintuM22x1,5
Długość 2 [mm]350,0
nr EAN5902659758231

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1820 MAXGEAR

PËúOî RENAULT SCENIC/GRAND SCENIC 09- 1,6/1,9DCI PR
numery OEM:
RENAULT      391001702R
RENAULT      8200725513
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1820 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.