Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Nissan CHERRY II coupe (N10) 1.3 (1981.08-1982.09) 60km » 49-1822 maxgear
wybrany samochód: 
Nissan Cherry Ii Coupe (n10) 1.3 (1981.08-1982.09) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1822 MAXGEAR

309.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3137MG

numer części:

49-1822

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Długość [mm]1004
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]61,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]90,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]86,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą mocującą
Wymiar gwintuM22x1,5
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Długość 2 [mm]375,0
nr EAN5902659758255

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1822 MAXGEAR

PËúOî TOYOTA AVENSIS 09- 2,0D4D PR
numery OEM:
TOYOTA      4341005480
TOYOTA      4341005481
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1822 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.