Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi Q7 (4MB, 4MG, 4MQ) 3.0 TDI quattro (2015.08-2019.12) 211km » 49-1824 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q7 (4mb, 4mg, 4mq) 3.0 Tdi Quattro (2015.08-2019.12) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1824 MAXGEAR

323.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-1824

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Długość [mm]697
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,40
Średnica przegubu po stronie koła [mm]102,0
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]88,00
Wymiar gwintuM22x1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1824 MAXGEAR

PËúOî RENAULT TRAFIC 06- 2,0DCI LE
numery OEM:
OPEL      93861971
RENAULT      391015750R
RENAULT      391016100R
RENAULT      8200776537
RENAULT      8201187933
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1824 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.