Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel KADETT E liftback (T85) 1.6 D (C08, C48, D08, D48) (1984.09-1989.01) 54km » 49-1829 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Kadett E Liftback (t85) 1.6 D (c08, C48, D08, D48) (1984.09-1989.01) 54km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1829 MAXGEAR

303.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa
1 szt. wysyłka Czwartek
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3144MG

numer części:

49-1829

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów26
Długość [mm]645
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]63,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]106
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]108
Wymiar gwintuM20x1,5
nr EAN5902659758323

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1829 MAXGEAR

PËúOî VW T5 09- 2,0TDI 4MOTION LE
numery OEM:
VOLKSWAGEN      7E0407271J
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1829 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.