Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën CX I Break (MA) 2200 (1981.06-1985.08) 115km » 49-1838 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Cx I Break (ma) 2200 (1981.06-1985.08) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1838 MAXGEAR

49-1838 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1838
Wał napędowy 49-1838
273.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3153MG

numer części:

49-1838

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]783
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,40
Średnica przegubu po stronie koła [mm]90,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100,0
Wymiar gwintuM16x1,5
otwór Ø [mm]8,40
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]86,00
nr EAN5902659758415

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1838 MAXGEAR

PËúOî VW POLO/IBIZA 09-/RAPID 12- 1,6TDI PR
numery OEM:
AUDI      6R0407762A
AUDI      6R0407762AX
SEAT      6R0407762A
SEAT      6R0407762AX
SKODA      6R0407762A
SKODA      6R0407762AX
VOLKSWAGEN      6R0407762A
VOLKSWAGEN      6R0407762AX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1838 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.