Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën JUMPY II Furgon 2.0 i (2007.01-2016.03) 140km » 49-1841 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Ii Furgon 2.0 I (2007.01-2016.03) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1841 MAXGEAR

260.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3156MG

numer części:

49-1841

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]884
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów100 498 0140
nr EAN5902659758446

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1841 MAXGEAR

PËúOî VW 1,6/2,0FSI AUTOMAT PR 36X884X26
numery OEM:
AUDI      1K0 407 272 FS
AUDI      1K0 407 452 QX
SEAT      1K0 407 272 FS
SEAT      1K0 407 452 QX
SKODA      1K0 407 272 FS
SKODA      1K0 407 452 QX
VOLKSWAGEN      1K0 407 272 FS
VOLKSWAGEN      1K0 407 452 QX
VOLKSWAGEN      5K0 407 452 DX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1841 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.