Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault CLIO V (B7_) 1.0 TCe 90 (B7MT) (2020.08-???) 91km » 49-1859 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Clio V (b7_) 1.0 Tce 90 (b7mt) (2020.08-???) 91km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1859 MAXGEAR

346.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3174MG

numer części:

49-1859

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]688
Wymiar gwintuM22x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,7
Długość 2 [mm]42,5
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]88
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]80
nr EAN5902659758620

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1859 MAXGEAR

PËúOî RENAULT LAGUNA II 01- 1,8B/1,9DCI AUTOMAT LE
numery OEM:
RENAULT      77 11 368 294
RENAULT      82 00 014 353
RENAULT      82 00 225 099
RENAULT      82 00 233 728
RENAULT      82 00 531 894
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1859 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.