Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1879 maxgear

Wał napędowy 49-1879 MAXGEAR

49-1879 Wał napędowy MAXGEAR
296.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

27-3194MG

numer części:

49-1879

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Długość [mm] 614
otwór Ø [mm] 10,3
Wymiar gwintu 24x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 69
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 86
Ø pierścienia ABS [mm] 83
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 88
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 101,6
nr EAN 5902659758828

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1879 MAXGEAR

PÓŁOŒ BMW E87/E90 116-120D/318-320D TYŁ LE
numery OEM:
BMW      33 21 7 533 445
BMW      33 21 7 547 075
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1879 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.